4 Ağustos 2011 Perşembe

kandil...


enis batur
kandil / şiir / altı45 / 2001 / 51 sayfa

1981 yılında ada yayınları tarafından ilk baskısı yapılmıştır. kandil mesellerden oluşmuş ilk şiirlerine göre daha derli toplu anlamı zorlamayan, okuyucuya daha yakın bir kitap.

kitaptan notlara gelince:

theseus! o kıyıda başladı her şey biliyorum. sf:12

bu mürekkebin gizli falını açmayın açabilirseniz. sf:20

yanlış mesel
“mezardan bir seda”*

bir zaman da böyle geçsin, pusula
durmadan dönüp dursun: şimdi
neredeyim? yüksek düş’ün içinde,
sarsıntı, soğuk ter, gırtlağımda
bir güz mührü, neredeyim ki azalıyorum
gecede, yükseliyor simsiyah kanım.

bir zaman da böyle geçti, pusula
durmadan döndü ve durmadan durdu:
şimdi buradayım: kağıtla kalem
arasında titrek, kararsız, bir sınır
varsa beni benden ayıracak, tam da
kanın mürekkebe dönüp kuruduğu
yerdeyim.

-    beşir fuad, yanlış kardeşim benim.

5 Şubat 1887: “ameliyatımı icra ettim, hiçbir ağrı duymadım. kan aktıkça biraz sızlıyor. kanım akarken baldızım aşağıya indi. yazı yazıyorum, kapıyı kapadım, diyerek geri savdım. bereket versin içeri girmedi. bundan daha tatlı bir ölüm tasavvur edemiyorum. kan aksın diye hiddetle kolumu kaldırdım. baygınlık gelmeye başladı.”  sf:25

not: beşir fuad intihar ederek hayatına son veren ilk roman yazarımızdı…t.k.

taylan köken 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder