3 Mayıs 2012 Perşembe

ezgili yürek...

RUHİ SU
EZGİLİ YÜREK / KARMA / ADAM / 1985 / 191 sayfa

Mekin Dinçer arşivinden yararlanılarak yapılmış olan bir kitaptır. Ruhi Su’yun şiirleri, yazıları ve konuşmalarını içeren bu kitabı yıllar önce almış ve bir solukta okumuştum.
Devlet zulmünü yıllarca yaşamış, siyasi görüşlerinden dolayı dışlanmış, ekmeğini adeta taştan çıkarmış bir sanatçıdır Ruhi Su… Onun yüreği gerçekten kocaman bir yürek. Bunu aktaran güzel bir kitap…
Bu kitap okunmalı. Elli yıllık sanat geçmişi olan bir ustanın baldan damlaları adeta… Kitaptan sadece kitaba da adını veren Ezgili Yürek şiirini aktaracağım…

EZGİLİ YÜREK

Hangi taşı kaldırsam
Anamla babam
Hangi dala uzansam
Hısım akrabam
Ne güzel bir dünya bu
İyi ki geldim
Süt dolu bir torbayla
Şöylece çıkageldim
Kime elimi verdimse
Döndürüp yüzümü baktımsa
Kısmet kapıyı çaldı
Kör pınara su geldi
Ben şakıyıp durdukça öyle
Gülün kokusu geldi
Bebesi olmayana
Bunalıp da kalmışa
Acılarla yüklü
Dargın yüreklere
Yetiştim geldim
İyi ki geldim.

1977 – sf:15

Taylan Köken

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder