8 Mayıs 2012 Salı

güz sancısı...

YILMAZ KARAKOYUNLU
GÜZ SANCISI / ROMAN / SİMAVİ / 1992 / 190 sayfa

Siyasal Bilgiler Fakültesinden mezun olan Karakoyunlu Devlet Planlama Teşkilatında görev aldıktan sonra, özel sektöre geçer ve genel müdürlük, koordinatör, yönetim kurulu üyeliklerinde bulunur. 1995 yılında Anavatan Partisinden milletvekili olur ve Ecevit kabinesinde bakan olarak yer alır. Bugünlerde Habertürk gazetesinin İzmir ekinde köşe yazıları yayınlanıyor.
1990 yılında yayınladığı “Salkım Hanımın Taneleri” romanı ile Yunus Nadi Roman Ödülü’nü kazanmıştır.
Güz Sancısı romanı yakın zamanda sinemaya da uyarlanmıştır. İzmir Suikastı, Varlık Vergisi gibi yakın tarihimizin önemli olaylarının gelmiş olduğu 6/7 Eylül Olayı’nı anlattığı romanı gerçekten ilgi çekicidir…
Daha önce Salkım Hanımın Taneleri romanı da beni etkilemiştir.

Kitaptan devam edelim:

-Siz insana şehvet değil; saadet veriyorsunuz, Madam!
Şehvet verenlerin gözlerinde izzet-i nefse rastlayamazsınız… sf:10
*
Eski Yunan tanrıları, hem tanrıçaları, hem insanları döllerdi… sf:17
*
İnsanda mana nedir, o yüzde gördüm. Sf:22
*
-Madam Rhea! Affet beni, ama kafamdaki dengeyi kurmak için bilmek zorundayım. Babamla yattın mı?
Madam Rhea, Behçet’in koluna daha sıkı sarıldı, bu sevimli çocuğun yanaklarına uzanıp öptü:
-Bir keresinde bir köprü uzattım, geçmedi. İkincisinde açıkça istediğimi söyledim; oralı bile olmadı… Dedim ya; annene aşıktı… sf:24
*
-Şehrin en berbat tımarhanesi Kuledibi’dir… Burada herkes, başkalarına iyilik yapmak yerine onlara katlanmak zorundadır. Gözünüzü korkutan birisi varsa, ondan kurtulmanın en iyi yolu ona benzemektir. Sf:27
*
-Ölüm bazen dorukta, bazen çukurdadır; ama, hep bir adım ötemizde durur… sf:39
*
Söylenecek şeyin zamanı doğru seçilmişse, çığlık ya da fısıltı fark etmez… sf:85
*
-Cenneti düşünmek için yaşın henüz çok genç. Bir asude bahar için ömrün mevsimlerini sakın feda etme. Sf:98
*
Olan oldu. Çirkin bir yılan soktu bizi… Bahçeye bir yılan girdi diye bağları bozmaktan geri duramayız. Hayatın bereketi önünde duruyor… sf:178

Taylan Köken

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder