17 Ağustos 2012 Cuma

çiçekleri yemeyin...

ÖZDEMİR ASAF
ÇİÇEKLERİ YEMEYİN / ŞİİR / İŞ KÜLTÜR / 2004 / 169 sayfa

Özdemir Asaf’ın naif şiiri gerçekten etkileyici. Onun yaratmış olduğu özel dili başka hiçbir yazar veya şairde bulamıyorum. Kendine ait bir tarzı olmak bu olmalı herhalde…
Çiçekleri Yemeyin kitabı ilk olarak 1975 yılında yayınlamıştır. Bu kitabındaki şiirlerde de felsefe kurgusu öne geçer. Onun yazılarının en temel özelliği düşündürmesidir.

Kitaptan kısa alıntılarla devam edelim:

Her insanın bir öyküsü vardır,
Ama her insanın bir şiiri yoktur. Sf:11
*
NOKTASIZ

Biri gelir sorarsa
Sana beni sorarsa
Gitti der misin
Gittiğimi söyler misin
Gidiyorum ben sana
Benimle gider misin. Sf:24
*
MÜZİK İÇİN ÖVGÜ

Bir insan topluluğunun nasıl yönetildiğini
Anlamak isterseniz onun müziğine bakın.”
Konfüçyus

Yeni sözler söylemeye geldim yeni seslerle,
Bağırmalarla değil, canımdan nefeslerle..
Sana kalacak ne var dersen, anlamı derim;
Susmalarında bile bulur seni seslerle. Sf:64
*
DEĞİRMEN

Bir kez geçer, bir insan bir karşı’ya,
Ondan sonra artık her-şey karşı’dır.
Orada bir dur-yeri olsaydı ya..
Olmaması bir karşı-yarışı’dır. Sf:68
*
AKIL GÖZÜ

Seni bulmaktan önce aramak isterim.
Seni sevmekten önce anlamak isterim.
Seni yaşam boyu bitirmek değil de,
Sana hep hep yeniden başlamak isterim. Sf:106

Taylan Köken

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder