8 Mayıs 2013 Çarşamba

batık kent...


SABAHATTİN KUDRET AKSAL
BATIK KENT / ŞİİR / YKY / 1994 / 132 sayfa

Sabahattin Kudret Aksal sade ve yumuşak dilini nerdeyse unutmuştum. Batık Kent bana onun ne kadar iyi yazar ve şair olduğunu tekrar hatırlattı diyebilirim. Şiir sevenler için nitelikli bir kitap olarak tanımlayabilirim. Kitap öldüğü yıl yayınlanmıştır. Sanırım ölümünün ardından üzerinde çalışılmış olan bu kitap hemen basıma verilmiş olmalı. Son Şiirleri YKY’da Bütün Eserleri dizisindeki yerini almıştır.
Kitap iki bölümden oluşuyor: Birinci bölümde şairin uyaklı şiirleri, ikinci bölümde ise serbest olarak yazdığı şiirleri bulunmaktadır. Her iki türden iki şiir aktaracağım.

SİZ GELİRKEN

Eşyadan koptum uzağa
Güzle el ele yürüdüm
Hazin şenliktin ey doğa
Hep ezik güneşler dürdüm

Harap bahçelerden geçtim
Ölmek için yanınızda
Savruldum öteye, hiçtim
Sonu buldum kapınızda. Sf:54


SÖZLER

1
Gökler hiç durmaz ki yerinde (söylenden alıntı) bulutlar
         alıp götürür onları bir yere.

2
Geceyi açıklayamazsınız: Bilim nedenini bulmuş,
         yine de sorar çocuk, neden gece!

3
Güze bakıyorduk parkta, yürüyemiyordu, tökezleyip
         kalıyordu bir ağacın dibinde.

4
Kitaplar gözlerimizle var, dokunduğumuzca nesne o,
         kokladığımız denli. Yazgıları!

5
Denize bakar gibi görünüyor, oysa baktığı başka
         bir yer var. Orda, her şey, gemiler…

6
Yaşamı yazıyoruz, başka deyişle yeryüzünü, neden
         daha çok gelgeç dediğimiz şeyler! Sf:117

Taylan Köken

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder