17 Mart 2015 Salı

salâh birsel...

MUZAFFER UYGUNER
SALÂH BİRSEL / ARAŞTIRMA / ALTIN / 1990 / 239 sayfa

Muzaffer Uyguner’in bir seri halinde yayınladığı, şairlerin ve yazarların hayatları, eserleri, haklarında yapılan çalışmaları inceleyen, derleyen derli toplu çalışmalardan biri de Salâh Birsel üzerinedir.
Salâh Birsel’in kendi anlatımıyla Yaşamı bölümünden sonra, Sanatı, Yapıtları (Şiirleri, İncelemeleri- Araştırmaları, Günlükleri, Romanı, Denemeleri, Tarih Kitapları), bu kitaplardan Seçmeler bölümüyle devam etmektedir. Son olarak Birsel’in Yapıtları ve Birsel İçin Yazılanlar bölümüyle kitap bitmektedir.
Salâh Birsel benim için en önemli yazarlardan biridir. Bir de Enis Batur vardır. Ama üslup, vermiş oldukları açısından Salâh Birsel başyazarımdır. Araştırmayı, incelemeyi, denemeyi onun sayesinde sevdim, tarihe, İstanbul’a olan ilgim onun sayesindedir. Kurcalayan, titiz, yazın adamları vardır. Basit ve etkili yazarlar Salâh Bey bunların en başında gelir. Günümüzde basımı yapılamayan birkaç şiir kitabı haricinde bende bütün kitapları bulunmaktadır. Bu benim için bir övünç kaynağıdır. Kitaplığımın en başına onun kitapları bulunmakta.  
Kitaptan çok bilinen iki Salâh Birsel şiirini buraya aktaralım:

PAKİSTAN

Çıt çıt Güzin demek buzlu viski
Siz bilmiyorsanız ben biliyorum
Ben içki seviyorum
Güzin'i de seviyorum sıcak olursa
Haziran olursa bütün esmerleri topluyorum
Ama nerden simdi aklıma geldi
Güzin varken haziran

Akşam olursa Güzin'leri selamlıyorum
100 bin Güzin bir o kadar da dudak işte
300 dudak iyi kötü eğilip öpüyorum
Ben çiçekleri esmerlere boyuyorum
Üsküdar'ı da boyuyorum kalabalık olursa
Ama nerden şimdi aklıma geldi
Güzin varken Üsküdar

Çıt çıt çıt bütün esmerleri ben övüyorum
Güzin'i de övüyorum esmer olursa
Güzin demek düğün dernek
Siz inanmıyorsanız ben inanıyorum
Ben Pakistan'ı da seviyorum
Ama nerden geldi aklıma şimdi
Güzin varken Pakistan


KİKİRİKNAME

Sizinkisi de gülmek mi a kikirikler
Gülünce şöyle sunturlu gülmeli
Bir iki üç dişleri göstermeli
Sırıtmalı değil zangır zangır gülmeli

Yakaları kolalatmalı bir iki üç
Bir iki üç başları doğrultmalı
Boşuna değil bu öğütler inanın
Gülünce sabah akşam gülmeli

Ceketler kavuşturmalı bir iki üç
Köşelerde değil ortalarda gülmeli
Düğmeleri parlatmalı zamanında
Gülünce şapkalarla gülmeli

Bir iki üç sayıyla bükülmeli
Sırayla değil hep birden gülmeli
İşin bütün inceliği burda a kikirikler
Gülünce dişleri göstermeli

Taylan Köken 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder