23 Mart 2015 Pazartesi

cahit külebi...

MUZAFFER UYGUNER
CAHİT KÜLEBİ / ARAŞTIRMA / ALTIN / 1991 / 255 sayfa

Muzaffer Uyguner’in bir seri halinde yayınladığı, şairlerin ve yazarların hayatları, eserleri, haklarında yapılan çalışmaları inceleyen, derleyen derli toplu çalışmalardan biri de Cahit Külebi üzerinedir.
Cahit Külebi’nin kendi anlatımıyla Yaşamı bölümünden sonra, Şiir Anlayışı, Şiirinin Evrimi, Şiirinin Özellikleri ve değişik yerlerde yayınlanan şiir eleştirileri Şiiri bölümünde yer almıştır. Şiirlerinden ve düz yazılardan yapılan seçmelerden sonra Külebi’nin Yapıtları ve Külebi İçin Yazılanlar bölümüyle kitap bitmektedir.
Cahit Külebi Anadolu’nun Şairi, Köy Şairi olarak anılmasına rağmen aslında köyde yaşamamıştır ve kendisi de öyle olmadığını söylemektedir. Oysa o köy şiirlerinde yaşayamadığı, özlemini duyduğu köy yaşamını işleyecektir.

Kitaptan çok bilinen bir Cahit Külebi şiirini buraya aktaralım:

HİKÂYE

Senin dudakların pembe
Ellerin beyaz,
Al tut ellerimi bebek
Tut biraz!

Benim doğduğum köylerde
Ceviz ağaçları yoktu,
Ben bu yüzden serinliğe hasretim
Okşa biraz!
Benim doğduğum köylerde
Buğday tarlaları yoktu,
Dağıt saçlarını bebek
Savur biraz!

Benim doğduğum köyleri
Akşamları eşkıyalar basardı.
Ben bu yüzden yalnızlığı hiç sevmem
Konuş biraz!

Benim doğduğum köylerde
Kuzey rüzgârları eserdi,
Ve bu yüzden dudaklarım çatlaktır
Öp biraz!

Sen Türkiye gibi aydınlık ve güzelsin!
Benim doğduğum köyler de güzeldi,
Sen de anlat doğduğun yerleri,
Anlat biraz!

Taylan Köken

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder