15 Nisan 2020 Çarşamba

canavarlığa yazgılı şehzade...

AYHAN KURT       
CANAVARLIĞA YAZGILI ŞEHZADE/ŞİİR/OĞLAK/1998/87 sayfa

Ayhan Kurt’un sanırım ilk ve tek kitabı. Bazı şiir antoloji sitelerinde bu kitapta yer alan toplam 17 şiirin haricinde bir şiir bulamadım. Bu yüzden erken bırakılmış serüven diyebilirim. Ayhan Kurt kritiği yapan internet sözlüklerine(?) göre; Cankurtaran doğumlu olduğu için Ece Ayhan’cı… Şiirinden isyankar/asi olduğu kesin ancak tarz muhakkak farklı. Şiiri devam ettirmesi gerekiyor gibi. Ancak Ayhan Kurt öyle düşünmüyor herhalde ki bugüne kadar başka kitap yayınlamamış veya yayınlatamamış. Kitaptan devam ediyorum:

Benim hıncım maddenin aczinden doğdu. Sf.9
*
dönüş vardır.. yavaştır..
bir sondan bir hiçe
taşındık
aşktan oluşan bir adaydı Zaman
değil mi melek
o adada Varlık bulamadık sf.11
*
Ferman buyurdum, birleşti eştinseller sf.21
*
“İsa neden sevmezdi annesini biliyor musun?
Bakireydi de ondan.” O. Wilde sf.23
*
Çocuk aşkını annesiyle paylaşmaz
Oyuncaklarını göstermez hiç
Mesela bu mandallar çinli gezginlerdi
Bu sopa küheylandı, hazar’ın suyunu terledi
Ama anlatmaz hiç keşf havarilerini
Koşumlarında çınlayan sonsuzu
Onun da bebekleri olmuştur nasıl olsa
Eteklerini örtüp durduğu sf.25
*
Çık ordan, bizde ölüler beyaz gömülür sf.33
*
Çöz fi(i)llerimin ayağındaki bezleri sf.35
*
Topla günahlarını, ipucu bırakma yatakta sf.47
*
Her boşluk çoğaldıkça kapanır sf:64
*
kadınlar her aşık olduğunda
bir çocuk ölürmüş meğer sf.73
*
O dar alan! O daralan an! Sf.75
*
Kullanışsız karşılıksız sf.77
*
Çünkü bir günahla gömülmek
Bir günaha gömülmekten ayrıdır sf.82
*
Ve son kitabın son şiirini de buraya alalım:

Elveda Şehzade
            Ben bir talan çukuruysam düşün peşime
            Babasının dipsiz kollarında şimdi üşüyordur
            İsa'yı bana geri verin anne

            Tecrit listesinin en başında başı kopuk
            Emir eri isem eğer kelâmın
            Altın sırmalı kibrimle
            Zarf ile mahfuz isem âlemlere
            Kelime affeder kaçgun postacısını
            Şaire bir köprü kurar dinlensin diye
            Bir köprü! birleştikçe ayrılıyorsam sizden
            Sanki derinden, terk edildiğim yerden
            Birleşiyor Varlık kafesine

            Sırra ermeyeceğimi anladım
            Bari sırdan azad edin
            Kazınsın özüme yapışan kene
            Ona en yakın çarmıhta uyanmak istiyorum
            Geri verin
            Geri verin
            İsa'yı bana geri verin anne
  
Taylan Köken

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder