19 Haziran 2011 Pazar

gönderen...


enis batur
gönderen / deneme / remzi / 1991 / 239 sayfa

mektup üzerine denemeler. enis batur gönderiyor. biz alıyoruz. almak önemli. algılamak... 

“bir mektup yazmak istiyordum, ama adres bilmiyorum.” oğuz atay sf:9

“onların olduğuna inanıyorum.olmasalardı, gene de yazar, göndermezdim.gönderemezdim.
neredeyim? neredesiniz? bilmiyorum. post restant, gönderiyorum.” sf:10

“yalnızlığa, yalnızlığıma, yalnızlığımıza karşı mektup yazmaya bilmem aynı gün mü başladım?” sf:11

“açacak kullanamam ben: sabırsızımdır.” sf:14 

sayfa 43’te bir işçi kızın kendisinden yüksek mevkide bulunan bir adamın aşkını reddetmesinin mektubu çok hoş...

“hezeyan mıdır yazmak, yoksa heyecan mı?
yoksa: heyelan mı?” sf:82
  
“mektubun yazılması başka bir şeydir, gönderilmesi bambaşka bir şey. pek çok aşk mektubu, sövgü mektubu, istifa mektubu, intihar mektubu, ayrılış mektubu yazılmış ama gönderilmemiştir. onların yeri dünya posta tarihi değil, ademoğlunun kaydı tutulmamış karasızlık ve vazgeçiş tarihidir.” sf:96

“kimse herkes gibi ölmek istemez.” sf:150

son deneme okura gönderilmiş. alın okuyun. okuyun, okuyun...

taylan köken

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder