26 Şubat 2012 Pazar

dostum mozart...


nadir nadi
dostum mozart / anlatı / çağdaş / 1994 / 223 sayfa

Cumhuriyet Gazetesinin kurcusu Yunus Nadi oğlu Nadir Nadi’ye ısrarla keman dersleri aldırır. Onu müziğe, sanata saygı duyan, sanatçıyı kollayan birey olarak yetiştirmeye çalışır. Belki iyi keman çalamaz (kendi savı, çevresi öyle demiyor) ama, batının müzik dehalarından (bence de birinci sıra olanı) Mozart’ı tanımasını, hatta ona hayran olmasını sağlar. Dostum Mozart bu hayranlığın kitabıdır. Yine konusunda ilk, hala tek kitap olarak söz edebiliriz. Bir hayranlık nasıl sıcak bir kitaba dönüşür, bunu görecekseniz…

Kitaptan devam edelim:

“Gerçek değerleri anlayan yalnız mutlu azınlıklardır.” Ataç Sf:107
*
“Karamsar duyguları elimin tersi ile itiyor, ancak öyle çalışabiliyorum.” Mozart Sf:185
*
“O Tanrı’nın yarattığı bir mucizedir. Biz ona hayran oluyoruz ama onu açıklayamıyoruz. Goethe Sf:221

Milos Forman’ın Amadeus filminde de sık sık onun Tanrı’nın gönderdiği bir yetenek, bir mucize, hata onun müziğinin Tanrı’nın müziği olduğunu söyleyen replikler vardır. Genç yaşında dünyadan ayrılan Mozart gerçek bir dehadır… Onun müziğini sevmeyen çok az insan tanıdım, yeter ki bilsinler dinlesinler…

taylan köken

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder