23 Şubat 2012 Perşembe

soldan dördüncü aralık...

nuri demirci
soldan dördüncü aralık/ şiir/ yky/ 2003 / 78 sayfa 

taze hüzün;
ana başlığı altında birinci aralık şiirinde çocukluğun(un) simgesi olan bisikleti şiirinin ana imgelerinden biri olan denize sürerek başlar kitaba. devam eden (bu) şiirinde denize bir taş atılacaktır ve bunu sadece anlayan (balıkçı) bilecektir… şair kumsal ile denizi öteleyerek, kimsenin bilmediği bir kumsalda bir delta gibi seriliyor…
ten dansı;
ikinci başlık. ikinci aralık ile devam ediyor kurgu bölümü… gençlik dönemi denilebilir.
gövdem ve gölgem: / bütün yolculuk bu kadar / ve buraya kadar bütün yollar Sf.21
anı / baba şiiri etkileyici: bazen… / uzaktan fötr şapkalı adamlar geçerken / bazen… / cigaramı avcumda içerken / bazen… / aynadayken ben Sf.23
eski çarşı;
üçüncü başlık. geride bırakılmış veya bırakılmak zorunda kalınmış bir gençlik var artık…
anlama eğildim / mânaya dokundum / yorumla yoruldum /…/ büyük yalnızlığın / ışığını yaktım Sf.31
soldan dördüncü aralık;
dördüncü ve son başlık. Şimdinin durumunu anlatan şiirlerden oluşuyor. Şair yolculuklarına bu bölümde de devam ediyor.
bitiyor uçmanın yanılgısı / düşüyorum ışığın karanlığına Sf.38
bir kadın; beyaz ve ince / biliyor çabucak eskidiğini fotoğrafların / kahkahası hazırda / merdivende yakıyor sigarasını Sf.44
aşk benimdin / nasılsa; / unuttum / seni sakladığım yeri / bir zaman sonra / bir zaman sonra / sordum seni / yüzüme bakan yalnızlığıma Sf.56
dördüncü aralık tek yönlü / ve / çıkmaz Sf.77 

taylan köken

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder