21 Nisan 2012 Cumartesi

yolculuk şiirleri...

HİLMİ YAVUZ
YOLCULUK ŞİİRLERİ/CAN/ŞİİR/2001/59 sayfa

Hilmi Yavuz benim ‘Ser Şairim’... (bu tanımım, bir zamanlar çok hoşuna gitmişti şairin...bir imza günüydü...)
Onun yerini kimse dolduramaz diyorum... Mutlaka önemli ve güzel şairler var. Ama benim şiir anlayışım, şiir kurgum, şiir ile anlatmak istediğim şeylerin bütünüdür, Hilmi Yavuz şiiri...

Yavuz şiirleri ilk okumada tadına ulaşılmıyor. Kurgusundan dolayı... Zeka önemli şiirde. Bilgi önemli şiirde.Yavuz’da bunlar var...

Yolculuk üzerine son şiirleri... Bu imgeye uygun şiirler. Yine doğu, yine batı. Yine taflan, yine doğa... ve öte’ye yolculuk şiirleri. Hepsi 26 şiir...

yolcu ten’dir, eğer yollar bedense... sf:15

kendi üzerime kurdum yalnızlığımı. sf:19

görünsem, geri dönmez miydiniz? sf:19

ne kadar gitsem, o kadar uzak. sf:28

çok yokuşlar tırmandım, iniş olmadı sf:28

karardım akşama baka baka sf:31

ağzı köpüklü akdeniz! sf:38

çatısına güneşler konmuş sf:40

Nuni, Zaman sarardı,
bir gül olmak’çin sana;
Ölüm o uzak akraba
her yerdesin var             sf:52

ve şairler de:
‘yunus yana yana yürüyordu,
mevlana döne döne,
bense kana kana yürürüm’
demiştim de...
unuttum hepsini şimdi,
unuttum...

artık sadece yolculuklar var şiirlerde...  sf:57

Taylan Köken

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder