23 Kasım 2012 Cuma

üçleme...

HÜSNÜ KURAL
ÜÇLEME / ŞİİR / CAN / 2002 / 63 sayfa

Hilmi Yavuz’un editörlüğünde Can Yayınlarından yayınlanmış başka bir ilk kitap.
Hüsnü Kural’ın üçlemesi üç mezhep, üç tarik, üç dergâh, üç merhale, üç tefsir, üç mühür ve üç levha bölümlerinde üçer şiirden oluşan bir kitap.
Özenle yazılan şiiri severim. Güzelliğini kaybetmeden matematikle yazılan şiiri daha da çok severim. Hüsnü Kural, benim Hilmi Yavuz’da bulduğum sevdiğim ve baş şiir olarak kabullendiğim şiirin uçlarına dokunmakta. Daha naif olması şiirini çok daha başka yerlere götürecektir.

Kitaptan apostasis şiirini aktaracağım sadece:

apostasis

üç tanrı gelini sundular bana
biri yaz, biri hazan ve hüzündü biri
dilimin burçlarında üç masal ecesi…
üç tanrı gelini sundular
ben…
         ölümün koynuna girdim zifaf gecesi

gülleri devşiren bir tılsım vardı
yazda hazan ve hazanda hüzün
sözün deştiği dilde, tenim ağırdı
sarışın bir denize benzerdi yüzüm

üç tanrı gelini sundular bana
biri yaz, biri hazan ve hüzündü biri
aşkın yüzünde günlerin izi
aynalar sustu ve duydum denizi:
                    “bil ki güller bahçelerden derindir
                                çünkü, solan dokunuştur, gül değil
                     bil ki varlığın evi sustuğun dildir
                                çünkü aşkla gelecek sonun, ölümle değil
                     bil ki aşkla gelecek sonun, önünde eğil”

üç tanrı gelini sundular bana
sustum ve girdim aşkın koynuna sf:20-21

Taylan Köken

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder