27 Ocak 2013 Pazar

kavis...


İBRAHİM BAŞTUĞ
KAVİS / ŞİİR / CAN / 2003 / 83 sayfa

Kavis İbrahim Baştuğ’un Can Yayınlarında yayınlanan üçüncü kitabı. İlk iki kitabındaki dörtlüklerden farklı tarzda yazmış olduğu bir kitap. Şair bu kitap için önsözde şöyle diyor: “Yayımlanmış sırasıyla öne düşmüş öteki dört kitabımın öncelidir Kavis; ancak şiir serüvenim açısından başlangıçta da, gelinen son nokta da söz hakkına sahiptir.”
Dörtlüklerle farklı bir biçem olmasına ve öncül bir kitap olarak nitelendirilmesine rağmen şairin şiir bilirliğini, şairin söylemini yansıtan başka bir güzel kitap olarak değerlendirilmelidir Kavis.

Kitaptan bir şiir aktaralım:

Serenat

Ucu gümüş işlemeli bir hançer veriyorum
sana farkında mısın? Ellerimi
Sapı kehribar yangını
Terk edilmiş sokaklarında kentin
Duvarlar karalı. Gözlerimi veriyorum
Dışında paslı kapıların, pencerelerin
Bir yangının içinde. Yasadışılığını
kentin sokaklarına fısıldadığımız öykülerin
Santiagolu bir gitar duruyor aramızda
bileklerinden vurulmuş
Bir türkü bırakıyorum ellerine
tarihi kanatarak akan. Kızılkuğu
bir şiire geçti adım
başlığı “Venseremos” olan
Issız zifiri gecelerde ısınan
patlaması yakın bir kurşun bırakıyorum
ellerine farkında mısın? Bir hücum kıtası
bırakıyorum. Yüreğime bırakıyorum ellerine sf:54-55

Taylan Köken

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder