25 Ocak 2013 Cuma

köz...


İBRAHİM BAŞTUĞ
KÖZ / ŞİİR / CAN / 2000 / 63 sayfa

Köz İbrahim Baştuğ’un ilk kitabı değil. Daha önce yayınlanmış iki kitabı bulunuyor. Ama Can yayınlarında Hilmi Yavuz editörlüğünde yayınlanan ilk kitabı. Köz ile İbrahim Baştuğ 2001 yılı Cemal Süreya Şiir Ödülü’nü kazanmıştır.
Kitap Bir suretin, Testi ve Söz uçar başlıkları altında toplanan 48 dörtlükten oluşuyor. Şairin minimalist bir anlayışla yazmış olduğu dörtlükler sade ve etkileyici. Hilmi Yavuz’un deyimiyle Köz, K/öz olmalıydı belki de…

Kitaptan ilk dörtlüğü aktaralım:

Sen

Sen ve ben. İki eş im. Yan yana iki boşluk. İki beden
Sen bir ben dokuyorsun benliğinde geceler günler boyu
Ben bir sana tutunuyorum bende benden umudum kesilince
Bana değiyor içimdeki sen sevgilim. Bir hafiflik. Değme sf:11

Taylan Köken

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder