25 Kasım 2013 Pazartesi

benim oğlum bina okur...

CEVDET KUDRET
BENİM OĞLUM BİNA OKUR / DENEME / VARLIK / 1983 / 118 sayfa
  
Cevdet Kudret hocanın Eğitim Üzerine Denemeler alt başlığıyla yayınladığı bu kitap, yayınlandığı dönemde Türk Eğitim Sistemindeki dönüşümü tüm çıplaklığıyla ortaya koymaktadır. Cevdet Kudret zaten doğru söylediği için dokuz köyden kovulan bir yazın emekçisidir.

Denemelerin adını aktarırsak hangi konulara değindiğini de aktarmış oluruz:
Medreseye Doğru,
Terazili Din Bilgisi,
Yeni Edebiyat Programları,
Don Kişot’tan Hamzaname’ye,
Dedim: Adın Nedir? Söyledi: Yök Yök,
Kim Kimin Kapısını Çalmalı?
Edebiyat mı, Fen mi?
Köy Eğitimi ve Köy Enstitüleri,

1983 yılında üniversite hayatını atıldığımız zamanlarda 12 Eylül askeri darbesinin ağır yaptırımlarını, eğitim sistemini yeniden kurgulamasını hep beraber yaşamıştık. Bugünün iktidarının temellerinin o günlerde nasıl atıldığını, cumhuriyet ilkelerinden nasıl yavaşça sapıldığının tarihi bir kanıtıdır bu kitap ve öyle değerlendirilmelidir.
Cevdet Kudret’in duru dili, doygun dili ve konuları örnekleriyle koyması onun araştırmacı kişiliğinin bir başka yapıtını ortaya çıkarmıştır.
      
Taylan Köken 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder