6 Eylül 2012 Perşembe

su yandı...

RIDVAN MEMİ
SU YANDI / ŞİİR / CAN / 2000 / 71 sayfa

Su Yandı kitabı şairin dergilerde yayınlanmış olanların haricindeki diğer şiirlerinden oluşmuş bir ilk kitap. Hilmi Yavuz, Can Yayınlarının şiir dizisinin editörü. Hilmi Yavuz benim “Serşair”imdir. Tabi onun seçkileri de o derece önemlidir.
Rıdvan Memi’nin şiirine baktığım zaman ne kadar haklı olduğumu görüyorum.
Şair, gitmeler-kalmalar, mahrem tarihe yazılmış derkenarlar, yaralı çocuklar ile belli naif ve tek düze olmayan bir dili yakalamayı becermiş. Darısı diğer kitaplarına.

Kitaptan birkaç alıntı ile devam edelim:

Ben konuşmasını bilmem Lili /Sezai Karakoç sf:9
*
ihanetmiş gözlerinin rengi

ihanetmiş gözlerinin rengi bilmiyordum
öğrendim, bedeli sırtımdaki hançerlerin oldu
yitik bir söylence midir pervane ve mum
içimdeki şehirlere giremiyorum, kapılarda sorular
ve mataramda su yerine bozgun var

ihanetmiş gözlerinin rengi bilmiyordum
yaralandı varlığım… çok kan kaybediyorum sf:13
*
aşk her zamankinden daha da çok uçurum sf:31
*
su yandı
yanlış zamandı sf:41
*
biz şarkın yaralı çocukları
esmer ve aşık
dünya ile kavgalı sf:48
*
‘şems’i gölgeler aldı sf:69   

Taylan Köken

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder