28 Eylül 2012 Cuma

uzak zamana övgü...

BAKİ AYHAN T.
UZAK ZAMANA ÖVGÜ  / ŞİİR / CAN / 2003 / 80 sayfa

Hilmi Yavuz’un editörlüğündeki Can Yayınları şiir dizisinin güzel, başka bir yapıt. Baki Ayhan’ın şiir üzerine düşündüğü, ince eleyip sık dokuduğu, uğraştığı şiirlerinde açıkça görülüyor. Kitabının şiirleri aynı kalıpta dökülmüş, üç ayrı bölümde toplanmış ve her bölüm 21 şiirden oluşuyor. Her bölümdeki bağ ise ayrı bir incelemeyi gerektiriyor kanısındayım.
Başlıklar şöyle:
-küre, sele kapıldı: derinleşti gece ve uyku
-ömrünü yanılgılar denizinde tamamladın
-bana çıkacaksın zamanın çatlağında

Baki Ayhan bu şiir kitabıyla 2003 yılı Behçet Aysan Şiir Ödülünü kazanmış. Şiirini geçmişe dayamış ama günümüze en ön sırda göz kırpan bu şair övgüleri hak ediyor.

Kitaptan devam edelim:
şimdi herkesin sevişmesi ıssız bir ada
-
yokluk incitmezdi kadınları kötü günlerde bile sf:9
*
tutkuya adadığımız bu karmaşık hayat
-
her şey bittiğinde… hiçbir şey bitmemiş olacak sf:14
*
ne zaman bir ırmak kendine aksa sf:15
*
kalırsa bir yanlışlık kalır bu geceden geriye sf:35
*
biriktikçe birikti lekeler: yenilgi ve yanılgılar sf:37
*
bir kadın bir adamı, bir adam geceyi bekler sf:39
*
beni aldanışlar, sizi tedirginlikler ayakta tutardı sf:58
*
tenin başka tenler sürtündüğü yalnızlık sf:65
*
Sayfa 68’deki Hüzün Bükülüşü şiiri…
*
Sayfa 71’deki Bir Kadını Astım şiiri…
bir kadını astım, sonra oturup altında ağladım
*
düşenlerin ellerinden tutup aşkı gösterirler sf:74
*
Sayfa 75’deki Kitap ve Kadın şiiri…
kitapları tersten oku, kadınları doğrudan
*
şairlik: bilgenin yanılma isteği! sf:76

Taylan Köken 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder