9 Nisan 2020 Perşembe

benim menemen'im...



ERSİN DOĞER      
BENİM MENEMEN’İM/ANI/HEYOMOLA/2019/196 sayfa

Prof. Dr. Ersin Doğer hocamın, Ayvalık Tarihi Üzerine Notlar sunumu için geldiği Ayvalık ziyaretinde hediye ettiği kitaplarından başka biri. İmzalı bu kitabı da diğer kitapları gibi başköşeye konulacak. Benim Menemen’im biraz daha özel biraz daha hocama özgü bir kitap. Peş peşe okuduğum Aiolis Şiirleri ve İonia Şiirleri kitaplarını bir çırpıda okudum. Menemen kitabı da bir haftada tamam oldu. Böylece 2020 yılında başlamış olduğum Ersin hoca kitaplarından üç tanesini ocak ayında okumuş oldum.
Ersin Hocam Menemen anılarını anlatırken orada sürekli oturduğu 1950-1974 yılları arasındaki süreyi anlatıyor. Ama hocamızın Menemen ile bağlantısı aslında hiç kopmuyor. Daha sonraki yıllarda Menemen Kitabı için yapmış olduğu kültür envanteri çalışmaları, hafta sonları yapılan yüzey araştırmaları için Menemen ve Aliağa ilçelerini bolca ziyaret edecektir. Bu kitap Heyomola Yayınlarının İzmirim serisinin 75. kitabıdır. İstanbulum ile birlikte bu serinin çok faydalı yayınlar olduğunu söylemeliyim.    
Kitaptaki bölüm başlıklarının bir kısmı şöyle: Ailemin kısa öyküsü, Kasabada büyümek, Karşıyaka’dan Menemen’e, Emin Ağa’nın evinde, Menemen’de Dodo lakabıyla yaşıyorum, Vatan Hanım’ın evinde, Şaver Hanım’ın evinde, İlkokula Atatürk’te başlıyorum, Siz Atatürk’ü sever misiniz?, Sıdıka’nın evinde, Kubilay ilkokulu, İzmir komşu kapısı, Aliağa Çitliği bambaşka!, Sınıfı geç, bisiklet alacağız!, İlkokulda en sevdiğim: Tutum ve yerli malı haftası, Her çırağın hayali: Her öğlen köfte-yoğurt-piyaz v.b.
Kitabın son iki kısmı Menemen ve Tarhaniyat Adları Nereden Geliyor? ve Kısa Bir Menemen ya da Tarhaniyat Tarihi ise hocamızın Menemen kitabından kısaca aktarmış olduğu Menemen bilgileridir.

Taylan Köken

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder