28 Haziran 2020 Pazar

uzak bir kıyıda...

GÜLTEN AKIN      
UZAK BİR KIYIDA / ŞİİR / YKY /2003 / 55 sayfa

Gülten Akın için şiirin naif kraliçesi desek yanlış olmaz. Hayatı boyunca şiir yazdı, şiiri düşündü ve hatta düz yazılarında dahi şiiri yazdı. YKY’da çıkan bu şiir kitabında artık iyice yetkinleşmiş ve yetmiş yaşın olgunluğundadır.

Kitaptan birkaç bölüm aktaralım:

PAZAR

Pazar çocuk kızların nesidir
ten kafesidir sf.12
*
Şiir ayraç mı demiştim
yok.
iki anlama açılan bir dokunuşla
artık ne eşik ne ayraç
hikmet serseri sf.17
*

SÖZCÜKLER

Kimse tanımasın için onları
şairler kimi sözcüklerini yok ettiler sf.25
*

ORDA KALDIM

Giden gitti –yiten zaman-
açtığın kapıdan girdim, adımı söyledin
işte orda kaldım

herkes nerde? (gibi yanlarında durdum)
yiten zaman –onlar öyle sandı-
hiç ayrılmadım ki –aklım-
ben orda kaldım
senden bana hiç durmadan akan neyse
olsan olmasan
yansıladım –yüreğim ben-
sen yoksan da iki olduk
gidenlerle gittim –gibi-
dünya –zaman-
ben orda kaldım sf.28

Taylan Köken

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder