18 Temmuz 2012 Çarşamba

ipucu bırakma sanatı...

KÜÇÜK İSKENDER
İPUCU BIRAKMA SANATI / ŞİİR / OM / 152 sayfa

Hayata dair gerçekten ipuçları veren, soran sorgulayan ve yaşamını gözönüne sermekten hiç çekinmeyen bir şair. İpucu Bırakma Sanatı bir başyapıt. Küçük İskender’in bilindik dilini devam ettiren ama bence daha detaylara inmiş bir kitap.
Kitap iki bölümden oluşuyor, birinci bölüm “Aptallar birbirini sever”, ikinci bölüm “Aşk, Teknolojik bir kelime” adlarını taşıyor…

Kitaptan birkaç alıntı ile devam edelim:

Yalnızlığa ders olsun diye astık aşkı! Sf:16
*
dövme yapma sevgilini, sonra silip atamazsın
silip atamazsın alnına yazılmadıysa hayat! Sf:20
*
“Koçero” şiiri sf:21
*
işin içinde devlet de var
aşkın içinde hükümet de var bebeğim
(sen dışişleri, ben içişleri bakanı)
beni arkamdan vuran yeni dünya düzeni
dünyayı düzenlerin anlı şanlı tarihi
vaktim yok kıta keşfetmeye sf:24
*
cinetten gelmişim elbette cennete gideceğim sf:29
*
altı
cesaretmiş üstü
kalsın adım sf:36
*
nemesis.-

tanrının yeryüzüne ettiği teklifim ben
o yüzden kuralsızım sevgilim sf:38
*
saçları dökülen ağaçlar
büyüyünce aşk olacaklar sf:41
*
“yazılı yapılan sözlü” şiiri çok güzel sf:45
*
“korkunç saat” şiiri sf:56
*
Lalenin elindeki gül, menekşe kokar. Sf:69
*
Vaktimi çıldırarak geçiriyorum. Sf:79
*
“sinir imparatorluğu” şiirinin tüm bölümleri ve özelikle “ön-sezi” sf:87-92
*
Her ev biraz mğazadır sf:88
*
şehrimin erkeklik organı: Galata Kulesi sf:90
*
Zaman, insansız da varolabilir; ama Tarih, asla. Sf:97
*
yüzünün arkasındaki kıtayı gördüm!
acelemvardıçünküyalnızdım sf:104
*
her aşk, yalnızlığa karşı girilmiş bir suikastti: sf:108
*
radyo oyunlarına benzer insan hayatı
hep arkası yarın! Sf:135

Taylan Köken

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder