30 Temmuz 2012 Pazartesi

nasılsın...

ÖZDEMİR ASAF
NASILSIN / ŞİİR / İŞ / 2003 / 103 sayfa

Özdemir Asaf Kabataş Lisesini bitirdikten sonra Hukuk ve İktisat öğrenimini yarıda bırakarak gazetecilik ve çevirmenliğe başlar.
Şiirleri yayınlanmaya başladığında dönemin akımlarından farklı olan dili, düşünce yapısı ve minimalize edilmiş yapıtları hemen onu ayrı bir yere koymuştur. İnsan –Toplum ilişkilerini konu edinen ve düşünceye dayalı şiirler yazmıştır.

Kitaptan bir kaç şiiri buraya aktaralım:

ÇİZİK

Geleceğim, bekle dedi, gitti..
Ben beklemedim, o da gelmedi.
Ölüm gibi bir şey oldu..
Ama kimse ölmedi. Sf:25
*
SEMPATİ

Bir yaprak, ağaca takma.
Bir damla, buluta takma.
Bir bulut, maviye takma.
Bir yağmur, havaya takma.

Ben sana bakıyorum,
Bir rüzgar esiyor.
Sözü uzatıyorum,
Ben, sana takma. Sf:33
*
Ne adamlar vardır,
Adamlar, dışında kalır.
Ne adamlar vardır,
Adını tam taşır. Sf:45
*
“Başkalarının ekmeği acı, başkalarının merdivenlerinden çıkmak eziyetlidir.” Dante Sf:63

Taylan Köken

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder