9 Haziran 2012 Cumartesi

ıstıraplar ansiklopedisi...

HULKİ AKTUNÇ
ISTIRAPLAR ANSİKLOPEDİSİ / ŞİİR / OĞLAK / 1994 / 135 sayfa

Kitap içinde şairin “manifestosu” olarak adlandırılan kitap, onun şiir anlayışını yansıtması bakımından kayda değerdir.
Aktunç kelimelerini özenle seçer… Bunu tüm kitaplarında ve tüm türlerinde göreceksiniz. Yakın zamanda yitirdiğimiz yazın emekçisi sevdiğim yazarlardandır.
Kitap 10 bölümden oluşuyor. Kan---Şiiri ve Makame---Beni bölümleri daha önce “Islıkla Tarihçe” ve “Adresim Aynalar” kitaplarında yayınlanmış. Bir bütünü oluşturması açısından bu bölümler kitapta yer almıştır.

Kitaptan devam edelim:

Kapital’i Carlo Cafer özetinden okuduk, diyor
Bir uykunun düş vermesi bilirsin yıllar alır
-Anlatırlar, Stalin bir penaltıyı atamamıştır sf:19
*
Arzuhalci miydim romancı mı bilemedim yıllarca
Sakalıma bakılırsa düşler dengesizi bir çehre
Cübbeme bakarsınız savrulup uçar akşam kuşlarla sf:69
*
Aylar ve burçlar ve gacolar imparatorluğunda
Aşk bedeli çoktan dönmüştür başka bedellere
Kalbin mi? Yırtık sayfalardan birinde hala sf:71
*
Terörden korkan bir terör var bu ülkede.  sf:72
*
Unutulanlar anımsanandan çok.
Yitirilenler kotarılandan çok.
Susturulanlar benimsenenden çok. sf: 87-88
*
Uzun bir yalnızlık ağır kalabalıktır. Sf:113
*
Aşk ne de sessiz akşam sağır olduğunda. sf:115
*
Ya ben düşlerimden niye kovuldum? Sf:122

Taylan Köken

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder