30 Haziran 2012 Cumartesi

troya'da ölüm vardı...

BİLGE KARASU
TROYA’DA ÖLÜM VARDI / ÖYKÜ / METİS / 2006 / 145 sayfa

Bilge Karasu itinalı dili ile yazınımızın özel karakterlerinden biridir. 1963 yılında basılan ilk kitabıdır Troya’da Ölüm Vardı. Giriş ve 12 öyküden oluşan bir kitaptır. Bölümler için öykü de diyebiliriz, “nitelikli” anlatılar da…
Anlatılar iç içe geçmiş kurgusuyla da bir bütünlüğü sağlamaktadır.
Bilge Karasu, yazın adına kafa yoranlar tarafından, tüm yapıtları okunması gereken bir yazar.  

Kitaptan çok kısa alıntılarla devam edelim:

“Sevda deri dedikleri
Bir zamzalak ağacı kadadır
Zamzalak ağaçların altında
Siz yoksunuz gölgeniz vardır” S.N. Şener sf:43
*
siz kadınlar bir şeye bağlanınca kusurları mil olup gözünüze çekilse gene de görmezsiniz sf:75
*
kör gözlere gözlük zaten yaramaz sf:77

Bütün kadınlar gibi canı yanmalıydı, sevilirken bile… sf:89
*
Güvenin, öldüğü yerde başlayan yıkıntısını anam düşlerinde işledi, besledi.
Annem bana güvenmedi, biliyorum, biliyordum. Birbirimizi sevdiğimiz için. Ama ben sevdiklerime güvendim. Yanılmışım güvenirken. Güvendiğim için değil, eksik sevdiğim, sevmesini bilmediğim, sevginin kıyısında yaşayan çakıl kişileri denizin parçası sayıp saygıdan fazlasını gösterdiğim, sevgiyi onlara da sıçrattığım için yanılmışım. Bunu düşünürken bile yanlışlığa boğuluyorum. İnce hesaba kaçtığım için. Sf:104-105

Taylan Köken

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder